Sider

mandag den 4. januar 2010

Nyt fra stuen

Hvor har det dog bare været mandag i dag - mega hårdt at komme op her til morgen. Tilgengæld stod vi op til et skinnende rent hjem (så tror da pokker jeg har været træt idag, for det blev ALT for sent med alt den rengøring). Emil hoppede og dansede af glæde over at skulle mødes med gutterne i børnehaven - dejligt.

Hele vores hus er så ufærdigt (på nær legeværelset), det er jeg bare så træt af. (Dog skinnende rent og det hjælper da virkelig på det).Vi er bare gået totalt kolde i renoveringen, og har nok måtte sande, at tre små børn og et kæmpe hus, hvor alt skal laves, er en ret dårlig cocktail. Jeg har derfor udtænkt mig mit eget lille nytårsfortsæt baseret på det kendte ordsprog:

Mange bække små, gør en stor å

Det kan godt være, at der i stuen er huller i væggene, der skal lappes og gulvet skal skiftes og og og men nu er her da hyggeligt indtil vi samler lidt ny energi til at tage fat på en ny renoveringsrunde - og det er bare enormt vigtigt for mig, har jeg fundet ud af. Jeg gik derfor amok og tryllede tre billeder frem til væggen over vores sofa. Alle tre er stof fra Ikea med fugle sømmet direkte på lærred. Det giver bare så meget til stuen, at få noget på væggene. Vi fik også hængt et af mine morfars billeder (det med dyrene over skænken) samt en Amagerhylde, hvor min julegave fra Kim så fint hænger og svajer (Kaj Bojesens abe).
I morgen skal jeg igang med at sy sofapuder til sofaen (gerne mange og i de retrostoffer jeg kan finde på mit lille lager). For lige at sætte prikken over i ét kom det fine kakkel sofabord også ind fra garagen - total retro og da for fedt egentlig. Havde da godt nok aldrig troet, jeg skulle have et kakkelbord men hva´pokker jeg er jo også begyndt at strikke og blogge, og det troede jeg jo heller aldrig jeg kom til :-)

6 kommentarer:

  1. Hej Mette

    Ih, tillykke med Kaj Boisen aben - den er så skøn, og engang indenfor ikke alt for fjern fremtid, skal den altså også på min ønskeliste :-)

    Og kakkelbordet - for pokker da, hvor er det fedt!

    Har det præcis som du - jeg har også brug for hygge og rar stemning uanset tid og sted. Min mand synes ikke altid, det er så praktisk igen, og han har jo helt ret, men på den anden side, så er det jo ikke til at holde ud altid at skulle vente med alt det sjove til man er helt i hus med alt det nødvendige/praktiske, vel? :-)

    Ha en skøn aften!
    Hilsen Helle

    SvarSlet
  2. Det er SÅ hårdt at renovere, til tider. Vi har en trappe uden gelænder, vildt farlig, da der intet er at holde fast i. Men vi har jo ikke små børn, så vi klarer det, indtil vi har penge og overskud til at få trappen udskiftet senere på året.

    Vi har også flere rum på standby, men sådan er det bare. Vi hygger, ligesom du gør og det er dejligt!

    Så giv tid og nyd hinanden :)

    SvarSlet
  3. Mange baekke smaa er nemlig helt rigtigt. Held og lykke med projektet. Pludselig har du faaet gjort en hel masse. :)

    SvarSlet
  4. Hej Helle - Min farfar fik en abe da han var 30 år og jeg har altid været vild med den, når vi var hos min farmor og farfar. I år skulle det derfor være (er selv 32, så lidt forsinket, hvis jeg skal følge familietraditionen). Kim overraskede mig med den juleaften - altså hvor blev jeg glad.

    Med udsigter til byggerod mange år frem, blev jeg nødt til at hive pynt og nips frem, sådan er vi åbentbart indrettet så forskelligt (mænd/kvinder) hihi

    Hej Mette - Ja tænk engang, at jeg først har fundet "hyggen" frem nu efter vi har levet på en byggeplads 3/4 år. Vi har selv mange projekter på standby (badeværelse og køkken) = opsparing. Men vi har også rigtig meget der kan laves for nærmest ingen penge = huller der skal lappes, male vægge, rengøre klinker for malepletter mm. Jeg bliver bare nødt til at samle lidt energi til projekterne, og det får jeg jo gennem det kreative, så indtil nu - ind med det kreative ud med den evig dårlige samvittighed over alt det praktiske vi også lige burde...Hvor lyder det fornuftigt I også har sat rum på standby, vi får alligevel ingen flidspræmier for at renovere i lyntempo vel :-)

    Hej Tina - Ja jeg går virkelig ind for dette ordsprog i år - jeg kan bare fornemme det er den rigtig vej at gå :-) Velkommen til min blog. Kh. Mette

    SvarSlet
  5. Hvor er det bare super hyggeligt.
    Du har ret i at det gælder om at nyde det for vi kvinder kan vist altid finde ting der liiiige skal forbedres ;-)
    Kh Bella

    SvarSlet
  6. Hejsan, vil bare høre om du kommer til blogtræf på lørdag? Du kan evt. lige svare på min blog :-)

    Ps. håber at se dig.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.