Sider

tirsdag den 12. januar 2010

Hæklede armbånd

Louise aka Frk. Tingel Tangel og jeg havde en super hyggelig krea dag i går. Vores første kreamøde byd på hækleskole. Jeg deltog desværre ikke i Odense i lørdags, men Louise ville gerne lære mig at hækle - altså hvor er jeg bare taknemmelig.

Det er svært - meget svært synes jeg, og allerede ved de første fastmasker var jeg da lige ved at opgive, men nej jeg VIL lære det. Næste række fastmasker blev meget nemmere og nu synes jeg endda jeg kan løse lidt op i skuldrene (sidder med dem oppe ved ørerne i meget dyb koncentration).
Louise gav mig et smukt armbånd i en kombination af stof og hæklet - så flot og det kommer til at "hænge" på mig fra nu af. Jeg vil gerne kunne hækle flere af de armbånd meen skal lige gennemskue om der skal bruges andet end fastmasker :-). Sara ville så gerne have et armbånd, så med den lille fastmaske prøve jeg hæklede på "skolen" i går, har jeg syet dette fine uglearmbånd til hende. Jeg har syet velcro på, så hun selv kan tage det af og på. Det er nok også en smule for bredt men hun ELSKER det. Lige nu sover hun middagssøvn med armbåndet på, og hun skal have det med op i Emils børnehave og vise det til dem allesammen...
Ellers er jeg igang med forberedelserne til en shoppe, hygge, snakketur til min søster og svoger, der bor i nærheden af Roskilde (= København for os jyder hehe).

Derfor vil jeg høre jer medbloggere, hvor i København kan jeg købe Rie Elise Larsen papir? Du er også velkommen til at anbefale andre spændende forretninger, gerne genbrug, da det jo er der mit hjerte banker allermest.

21 kommentarer:

  1. Sikke nogle fine armbånd. Både det voksne og det skønne ugle-børnearmbånd. Jeg kan godt forstå Sara er stolt over det, og vil vise det til hele verden.
    Sikke en kreativitet I udviser - og det med hækleriet skal nok komme. Jeg synes dog stadig det er svært, når det gerne skulle blive til andet og mere end fastmasker ;) Godt du har en privatlærer.
    KH Frau Putz

    SvarSlet
  2. Jøses hvor er det uglearmbånd bare sødt... og det er da endnu sødere på din datter :) Så jeg siger også lige tak for inspiration i hvert fald... det vil jeg da prøv og kaste mig ud i :)
    Kh Frk. Høiriis

    SvarSlet
  3. Hej Frau Putz. Ja og jeg viser det jo egentlig også til hele verden...selvom jeg godt ved det kunne laves lidt teknisk flottere :-) Jeg sidder netop nu og kigger lidt på Hendesverden hjemmeside og får inspiration til de Oldemorfirkanter jeg så gerne vil hækle....gid jeg kunne meeen kender nu godt min egen begrænsning. Kh.

    Hej Frk. Høiriis - du er velkommen til at snuppe idéen - andre dyr kunne også være søde. Kh.

    SvarSlet
  4. Åhhhhhh, hvoe er det armbånd da bare super fantastisk skøønt!!!!!!!!! Jeg er pisse misundelig - faktisk er jeg ja! Også på, at I lige har haft en kreadag... Jeg vil også snart mødes med nogle skønne kreative blogkvinder...

    God tur til Købehavnske torsdag. jeg flyver afsted lige om lidt - for filan da, hvor jeg glæder mig!!!

    Kram helle

    SvarSlet
  5. Hej Helle - jamen rigtig god tur over til søster og 1000 tak :-). Ja men jeg satser på at deltage i Karens hæklekursus, når/hvis og så kan det jo være vi ses der??? Det kunne være fantastisk at mødes med endnu flere kreakvinder :-) Kram Mette

    SvarSlet
  6. Hej Mette,
    sikke dejlige armbånd. Det Louise har lavet er også skønt og en god idé.

    Jeg kan godt forstå at Sara er glad for sit armbånd, det er bare fint. Hvordan har du lavet øjnene?

    God tur til Djævleøen

    KH Mette

    SvarSlet
  7. Hej Mette
    Fedt, at du har lært at hækle. Noget jeg endnu har tilgode.
    Du kan købe Rie Elise Larsen papir i butikken NØ, der ligger på Larsbjørnsstræde 22 .
    Der er også mange andre rigtig fine ting, som jeg er sikker på vil falde i din smag. Du kan evt. tjekke hendes hjemmeside ud her www.butiknoe.com.
    Rigtig god tur.
    kh Tine

    SvarSlet
  8. iih sikke da noget hyggeligt med en privattime i hækling. Her håber jeg også på snart at få lært at hækle :-)

    SvarSlet
  9. Hej Mette..

    Hvor fint..:) Både din gave og Saras ny-erhvervelse..
    Håber også jeg får mulighed for at lære at hækle lidt bedre - evt. et kursus af Karen..;) Lige nu øver jeg mig kun på et dukketæppe til lillepigen..

    Snyd med din Københavnertur! Kunne jeg godt lige bruge..
    Hvis du er til godt genbrug kan jeg klart anbefale Valby (derude ligger også en lækker butik som forhandler Rie Elise Larsen - ved bare ikke om der er papir)
    Giver lige lidt hints som er fra et eksemplar af Boligliv - og jeg har besøgt de fleste..;)


    Vigerslev Kirkes Genbrug: Centerparken 34, Valby
    Dronning Dagmar: Valby Langgade 92, Valby
    (blomster og lidt genbrug)
    Anna Banana: Valby Langgade 88 (lækker børnetøjsforretning)
    Små størrelser: Valby Langgade 75 A (rigtig god børnetøjsforretning)
    Butik K9: Valby Langgade 70 (lidt blandet - har ikke været der selv)
    Quriosa: Gl. Jernbanevej 4 (herlig second-hand butik - anbefales)
    Moster Olga: Gl. Jernbanevej 30 (lækker lækker second-hand)
    Kirkens genbrug: Toftegårds Plads 8

    Det blev langt - håber du kan bruge det..:)

    Kh Anne

    SvarSlet
  10. GUD - hvor er det bare skønt dit armbånd! Sådan nogle kunne hun godt ta at sælge, den kære Tingel Tangel ;-) Og uglearmbåndet forstår jeg bestemt godt hun er glad for - hvis det var mit skulle jeg også ha det med til min middagslur, det er bare så sødt!

    SvarSlet
  11. Smukke armbånd og dejlig lille pige.

    SvarSlet
  12. Hej Mette - uha det var et svært spørgsmål for en nybegynder :-) Øjnene er 6 lm sat sammen med en km. Derefter er der hæklet ned i det store hul i midten hele vejen rundet (giver det mening?). Derefter et par rækker fastmasker. Hullet har jeg fyldt med sort filt og så syet på. Håber det overhovedet er til at finde hoved og hale i og der er sikkert nogle tekniske ord for det men dem kender jeg ikke :-)

    Hej Kreaholic - 1000 tak for din anbefaling den er noteret, jeg vil besøge butikken og gå Rie Elise Larsen amok :-).

    Hej Bella - Ja jeg er også bare så taknemmelig for Louise ville hjælpe mig for det er svært - specielt hvis man kun har billeder at kigge på. Jeg vil dog også tage på kursus, hvis Karen afholder et, det kan være vi kan ses der?

    Hej Anne - Jamen jamen 1000 tak for de lækre anbefalinger, de er alle noteret og jeg håber vi kan nå nogle af dem :-) Ja jeg glæder mig særlig meget til denne tur fordi Kim afspaserer nogle dage, så vi får en rigtig lang weekend denne gang, så vi skal ikke drøne rundt men bare nyde ar have goood tid :-)

    Hej Malthe og mor - Ja er vild med Louise´s armbånd. Sara har også sovet med sin ugle her i nat...hun er forelsket...:-)

    Hej Mette - 1000 tak, ja sikke en ny verden, der åbner sig med hæklingens kunst :-)

    1000 tak for alle jeres kommentarer, hvor er det dejligt at vågne op til! Rigtig god dag derude.

    SvarSlet
  13. Hej Mette!
    Du er da super til at hækle - godt du ikke med håndklædet i ringen efter de første par fastmasker!
    Og uglearmbåndet - ja det tager da helt pusten fra mig - tænkte på det da jeg var oppe og amme i nat... Det er så fint.
    Ha' en skøn dag!

    Kh Kristin

    SvarSlet
  14. ja Mette, jeg kommer gerne til næste hælkekursus, hvis det holdes i Østjylland :-)

    SvarSlet
  15. Hej Kristin - sikke dog en ros du giver mig det giver da selvtillid og mod på mere selvom jeg lige har kylet noget der skulle blive til en Oldemorlap af h... til :-) Hvor fantastisk du har tænkt på uglearmbåndet...måske du også er forelsket...Sara er i hvert fald :-) Skøn dag til dig herfra.

    Hej igen Bella - Dejligt så mødes vi der, ja altså hvis, hvor og hvornår osv. :-)

    SvarSlet
  16. Wow, sikke et fint uglearmbånd! Så skønt!

    Det lyder da vildt hyggelig at mødes med andre og være kreativ - og lære lidt nyt!

    SvarSlet
  17. Hej Siri - mange tak og ja det var virkelig hyggeligt at komme på "skolebænken" igen :-)

    SvarSlet
  18. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  19. Hej Mette!

    Ih, sikke fin din ugle blev:-)
    Du er en dygtigt elev, og bare rolig; du skal skam nok lære at hækle - fm har du jo allerede styr på;-)
    Kan godt forstå at Sara er stolt af sit nye armbånd, super idé med velcro!

    Måske jeg skulle sætte de hæklede armånd med stof til salg, tak Malthe og Mor, det tror jeg at jeg gør;-)

    Tak for en hyggelig dag Mette, håber vi ses igen:-)

    Knus Louise

    SvarSlet
  20. Hej Louise - Mange tak og ja da du skal da sælge de fede armbånd med stof :-) Glæder mig til vi skal have kreadag igen...Knus Mette

    SvarSlet
  21. Hejsa,
    sikke et fint armbånd du har lavet.

    Jeg har en butik på frederiksberg hvor du også kan købe papir fra Rie Elise Larsen (Barnlil', Smallegade 36):-).

    Mvh. Tanja.
    www.barnlil.typepad.com

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.