Sider

torsdag den 30. december 2010

Dukkehuset

Dukkehuset til Sara har Kim sat sammen af 2 bogkasser arvet fra min morfar. Derefter er der bygget tag på og tilsidst er det hele malet. Jeg har tapetseret det dels med det velkendte retro tapet fra gemmerne og dels med rød/hvide striber og sort/hvide harlekin tern som er eget design printet på kraftigt A3 papir. Møblerne er genbrugsfund.
I stuen nydes varmen fra pejsen og på det store fjernsyn kan en film fra den danske filmskat nydes...

I køkkenet er der mulighed for madlavning, tøjvask og hyggesnak omking spisebordet - 
hjerterum med plads til alle...

Sovepladserne er på 1. salen.  Her er plads til både børn og voksne.
(Dobbeltsengen med det fine hæklede sengetæppe er blevet væk.....jagten er gået ind)....

17 kommentarer:

  1. Så fint... nu får jeg helt dårlig samvittighed, jeg har nemlig også et dukkehus stående, men det er i forfald og jeg har bare ikke fået fikset det som jeg havde planer om.. :) Men dit er flot, og ungerne bliver garanteret glade for det.. :)
    Godt nytår til dig og dine.. :)

    SvarSlet
  2. Hej Rakel. Jeg har også haft dette dukkehus i hovedet længe...kan rigtig godt lide der indgår noget fra børnenes Oldefar der var møbelsnedker - lige hans ånd :-) Og ja pigerne er ellevilde både smølfer og skovens dyr er allerede flyttet ind :-) Du ønskes også et rigtig godt nytår.

    SvarSlet
  3. Ej hvor er det bare fint, Mette!

    SvarSlet
  4. Sikke et skønt hus! :) Jeg har også planer om at sætte et genbrugs dukkehus i stand her i det nye år, så lækkert med inspiration :)

    Godt nytår! :)

    SvarSlet
  5. Hold op hvor er det FINT! Og er det ikke fantastisk at få lov at lave?

    Godt nytår til dig og dine kære

    KH

    SvarSlet
  6. Sikke et dejligt dukkehus. Der er mange gode timers leg i sådan et hus. De røde lænestole har jeg haft fuldstændig magen til da jeg havde et dukkehus som barn. Sjovt at se dem her.

    Godt nytår.

    Kh Mette.

    SvarSlet
  7. Hvor er det blevet fint, Mette. Sara og de andre må da være helt vilde med det?
    Flot lavet!

    Rigtig godt nytår til dig og dine! :-)

    SvarSlet
  8. Wauw Mette! Hvor er det bare fint!!

    Godt nytår til jer alle 6.

    SvarSlet
  9. Hvor er det bare fint Mette!! Virkelig smukt og gennemført..
    Kan godt forstå pigerne er vilde med det:)
    Rigtig godt nytår til jer..
    Kh Anne

    SvarSlet
  10. Hvor er det altså bare skønt Mette...det må da være enhver lile piges drøm! Hvor jeg dog bare nyder at læse dine indlæg med alverdens kreative ideer og påfund...og det allerbedste er, at man kan mærke helt ud på den anden side af skærmen, den store kærlighed I har til jeres børn og alle de sjove ting i laver for dem, med dem og til dem...

    Du er virkelig en inspiration i sig selv:-)

    Rigtig godt nytår til dig og dine kære - må alt godt komme til jer i 2011.

    KNUS fra Malene

    SvarSlet
  11. 1000 tak for jeres dejlige kommentarer :-) Jeg er ved at lade op til nytårsaften med lidt blog og net shopping tsk tsk :-)

    I ønskes et super godt nytår og vi blogges ved i 2011 (helt mærkeligt at skrive)

    Knus Mette

    SvarSlet
  12. skønt dukkehus!! Jeg har selv et stående fra min egen barndom. Det kunne godt trænge til at blive peppet lidt op...måske det var en plan for mit 2011!? :O)
    Jeg melder mig som fast læser her, måske du har flere ideer jeg lige må kikke nærmere på :O)

    Hej fra Rikke - kreativ dagplejer med hang til genbrug, svagheden er marabou, hobbyen er jord under neglene, ekstra indkomsten er mine malerier som jeg sælger, loppefund elsker jeg at købe, ungerne er vilde med de sjove kager i form af drager, løver osv der bages til enhver børnefødselsdag når et af vores 3 børn skal fejres.
    hej fra Rikke - der i øvrigt kun bor ca 25 km fra dig :)

    SvarSlet
  13. Ooooiij, jeg er bare vild vild VILD med det fine dukkehus. Hvor er det godt lavet - det må have bragt meget glæde :)
    Godt nytår

    *rikkerose

    SvarSlet
  14. Hvor er det bare gennemført, Mette. Virkelig flot! De må være henrykte over det, dine piger:) Håber I er kommet godt ind i det nye år!??

    SvarSlet
  15. Fantastisk dukkehus:-) sikke en god ide. KH Christina

    SvarSlet
  16. Havde selv en pejs helt mage til i mit dukkehus for snart mange år siden.

    SvarSlet
  17. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.