Sider

tirsdag den 28. december 2010

Det tophemmelige projekt

Vi holder en tiltrængt juleferie. I dag er første dag uden nogen planer - vi har endda sovet længe - helt til kl. 9, hvilket er helt uhørt i en familie med 4 små børn.....bare skønt! Det har været en fantastisk jul meget mere om den i et andet indlæg....

Juleaften fik Kim jo en bonus gave fra min hånd. Det tophemmelige projekt - der er syet i de sene aften / nattetimer og lige til det sidste troede jeg ikke på, jeg kunne nå at blive færdig.....men det blev det:
Tæppet er syet af ret store lapper 25x25 cm. Bagsiden er mørkeblåt bomuldslærred. Der er ingenting imellem for- og bagside, så tæppet er tyndt og let at smide på sengen. Jeg gav også Kim en rulle tapet sammen med tæppet  - så håber jeg, han vil hjælpe mig med at sætte det op en af dagene.

22 kommentarer:

  1. Hvor er det flot Mette, smukke farver du har sat sammen. Og sikke en lille lækkerbisken der ligger og smiler :)
    Håber I har haft en vidunderlig jul

    Kh Anne

    SvarSlet
  2. Hold da op hvor er det fantastisk - sikke et arbejde..
    Og hvor er det et skønt billede af guldklumpen :0)
    God dag

    SvarSlet
  3. Wauw Mette, skkke et arbejde...og hvor er det bare flot! Endnu finere med grinebideren ovenpå:) Her er det også første dag uden planer og en slapper er afgjort tiltrængt! Fortsat god ferie og godt nytår!

    SvarSlet
  4. WAW det er flot! Virkelig godt gået! Misundelig!! Og altså hvor er hun sød, den lille basse!
    Skønt med ro ovenpå julen :-)

    SvarSlet
  5. fantastisk gave at få :-) meget flot

    SvarSlet
  6. Flot, flot tæppe. Jeg kan godt lide at det er tyndt, ellers får man ofte ikke brugt det. Og sækker-lækker unge :-)

    SvarSlet
  7. der skulle have stået "smækker-lækker" ;-)

    SvarSlet
  8. Anne - Mange tak. Vi har virkelig haft en vidunderlig jul :-) Hverdagen skydes først i gang igen 3. januar her i huset, så der er masser af dage til at nå lidt små syslerier. Ja Sofia er bare en lille lækker sag...

    Gårdejerinden - Ja det var lidt af et arbejde - specielt med en deadline hængende over hovedet :-)

    Malene - Tak og i lige måde :-) Ja dage helt uden planer er bare så nødvendige ovenpå det hyggelige juleræs.

    Trine - Du kan tro jeg også længe har drømt om sådan et sengetæppe, så det har bestemt været timerne værd :-) Ja juleroen åh hvor vi nyder den...

    Alice - Mange tak :-)

    SvarSlet
  9. Fru Olsen - Ha ha ja hun er altså bare smækker - lækker - mange tak. Ja det er nemlig nemt at smide tæppet på sengen nu hvor det er tyndt og så slap jeg for at bøvle med pladevat eller lignende :-)

    SvarSlet
  10. Hej Mette!

    Håber har haft en skøn jul! Dejligt med en sove længe dag!
    Smukt sengetæppe du har syet - lækre farver.
    Skøn smiletut.

    Kh

    SvarSlet
  11. Så fint det er blevet Mette!!!
    Elsker de sengetæpper, så fint et arbejde:)

    SvarSlet
  12. Wow hvor er det bare fedt det tæppe og sikke lækker Sofia er, lige til at kramme ;-)

    SvarSlet
  13. Wauw, hvor er det flot! Sikken en fin gave - til Jer begge ;-)
    Og hvor er hun altså bare en lækkerbisken hende Sofia :-)

    SvarSlet
  14. Sikke et arbejde ;-) hvor er det smukt... oooooooogggg hvor er hende den lille lækre da bare for skøn ;-) hun er lige til at kramme...

    SvarSlet
  15. Altså det første man ser er da slet ikke det tæppe. Lækkermusen Sofia stjæler da hele billedet - og det er ret godt gået med så skønt et tæppe :-)
    Dejligt at I har haft en god jul. Godt nytår herfra.
    Knus Ulla.

    SvarSlet
  16. Flot håndarbejde og lækker tøs (hvis man må kalde hende det)

    KH Laura

    SvarSlet
  17. Hvor er det flot Mette, og hvor er Sofia dog dejlig! Slet ikke til at stå for :) Glæder mig til at se, når der kommer tapet op også. Dejligt at høre, I har haft en skøn jul. Rigtig godt nytår til jer alle :)
    Kh Berit

    SvarSlet
  18. Wa-uw et fint tæppe, farverne afstemte. Og sikke et strålende smil!
    Helle.

    SvarSlet
  19. Åhh hvor er det flot det sengetæppe. Jeg drømmer selv om at sy noget lignende men jeg er først ved at samle stofferne. Der skal jo noget til. Det er super flot i de store tern. Dejligt pigebarn.

    Godt nytår

    Kh Mette

    SvarSlet
  20. Kristin - Vi sover faktisk længe hver dag....er ved at få vendt døgnet helt rundt for jeg er ikke til at drive i seng om aftenen :-) Men skidt pyt vi holder ferie...tak for de søde ord.

    Vicki - Tak - ja jeg elsker også alt der smager lidt af patchwork og retro :-)

    Dorthe - Mange tak - ja Sofia får mange kys og kram hver dag....vi kan jo ikke lade være :-)

    Louise - Ja det er jo en gave til os begge - jeg glæder mig over det tæppe hver dag :-)

    Kirsten - Ja det var lidt af et arbejde med det tæppe, så lækkert jeg er på den anden side. Uh tak for sød kommentar om Sofia :-)

    Ulla - Ja jeg ser nærmest heller ikke tæppet :-) Kim (selvfølgelig) fik Sofia til at klukgrine den anden dag da han puslede hende - det var lige før jeg kneb en tårer for hold da fast hvor er hun også bare dejlig med lyd på :-) Håber I har haft en dejlig jul og barnedåb for Alfred....du ønskes også et rigtig godt nytår :-)

    Laura - Hun er da en lille lækker tøs, så det må du gerne kalde hende :-) Tak for roserne...

    Berit - Ja jeg tror det bliver en fin lille hule med tapetet på. Vi har jo skråvægge i soveværelset, så det skal nok blive godt. Tak for de søde ord og rigtig godt nytår :-)

    Helle - Mange tak

    Mette - Ja der skal samles en del stof. Alene til bagsiden har jeg købt 6 m ! Glæder mig til at se dit tæppe, hvis du får det ført ud i livet :-) Godt nytår..

    SvarSlet
  21. Hej Mette,

    Du er lige den person jeg mangler :) Jeg skal til at sy et sengetæppe der minder ret godt i størrelsen med dit. Jeg er ikke nogen ørn til at sy (men har et par hjælpere), så jeg vil bare høre hvordan du har gjort. Min plan er foreløbigt at sy alle firkanterne sammen (selvfølgelig) og så sy en ensfarvet bageside på og derefter sy det sammen i forkanterne (giver det mening), så tæppet bliver mere stabilt. Jeg kan ikke finde ud af om, jeg skal lægge noget i mellem - for det kunne også være lidt lækkert at det var blødt, men på den anden side, så skal det jo "bare" bruges som sengetæppe.

    Hjælp :)

    SvarSlet
  22. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.