Sider

tirsdag den 27. oktober 2009

Nye kreative idéer

Først og fremmest - undskyld jeg allerede skriver om jul - men med 3 børn og en ambitiøs kreativ plan, så skal jeg altså igang nu. :-) Jeg har jo tænkt mig at producere de fleste af børnenes julegaver by myself i år. Vi har allerede købt noget Lego Power Miners til Emil (en kæmpe dille hos ham i øjeblikket) men ellers skal resten være egen produktion. Følgende projekter skal igang:
  • Retro legekøkken med tapet (Kim skal snart igang)
  • Malede bogkasser med tapet skal være sammen med legekøkkenet
  • Sy lidt forskelligt legemad (evt. pakkekalender noget af det)
  • Sættekasser med tapet
  • Waldorf dukker til pigerne
Jeg er helt oppe at køre over alle de fede julegaver som de skal have. Husker den jul, jeg fik et dukkehus min far selv havde lavet, med murstenstapet og det hele - det står stadig for mig som den bedste julegave nogensinde.

Jeg har længe været forelsket i Waldorf dukkerne, flere her i blogland syr dem selv - det vil jeg også gerne prøve. Jeg aner ikke, om det er et lidt for ambiøst projekt, men lysten den er der ihvertfald. I går fandt jeg hele 4 bøger, der måske kan hjælpe mig igennem projektet :-)
Pigerne og jeg er noget så forkølede i øjeblikket - æv. Pigerne sover en del mere end hvad de plejer, men det hjælper jo som regel også på sådan nogle størrelser. Jeg er så gået i en hel anden retning for at bekæmpe min sygdom - en masse te (ja faktisk litervis), gang i hundredevis af kreative projekter (så glemmer jeg lidt, jeg er syg) og så vil jeg kræse lidt for mig selv med lidt net shopping :-) Lyder det ikke som en ok cocktail?

Men bare rolig jeg har også taget den lidt med ro - fik hæklet min første svamp - tro mig det gik stille og roligt. Resultatet er ikke værd at vise frem som nærbillede, men eftersom jeg aldrig har hæklet før, så er det en fin "begyndersvamp". Nu står svampen blandt mine kimmidukker og pynter.
Hey lige en sidste ting - husk nu at tilmelde jeg - Gave på vandring (se indlæg herunder) - jeg kan godt love det er nogle spændende kreative projekter, der brænder for at komme afsted :-)

1 kommentar:

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.