Sider

torsdag den 29. oktober 2009

Dominoeffekten

Jeg er en samler - er bare så glad for alle mine fund. Nogle af mine fund ligger i årevis, og pludselig en dag skal jeg bruge dem. Sådan er det med disse sættekasser. Jeg har haft dem på mit barndomsværelse fyldt med alt muligt / umuligt knipsting og andre skatte. De har været gemt væk i mange år, og sidst men ikke mindst, har de fungeret som opbevaring af sytråd og knapper på mit arbejdsværelse.


Men i dag skal de altså tømmes og males hvide. Senere skal de dekoreres med det fineste tapet og pakkes ind, for til sidst at lægges under juletræet og åbnes af Ida og Sara juleaften. Jeg glæder mig til at se resultatet.

Bare den lille opgave at få tømt disse sættekasser har resulteret i en lavine af ommøblering herhjemme - det jeg kalder Dominoeffekten!
Blandt knapperne lå der HAMA perler, de er blevet sorteret over i en fin ruminddelt kasse. Alle knapperne er kommet i to Ikea beholdere (håber jeg kan finde noget lidt smartere retro f.eks. Erik Kold) og alt sytråden er nu i 6 vinglas, der stod i vores skab i bryggerset. Nu skal jeg så igang med at rydde den øverste hylde op i skabet på legeværelse (så jeg kan få plads til HAMA perlerne) og rydde min vindueskarm i mit arbejdsværelse op (så jeg kan få plads til sytråden) og få styr på mit bryggersskab, nu hvor der er kommet lidt mere plads pga. vinglassene og Ikea bøttene. Hvad sker der lige!....bare fordi jeg skulle tømme de der sættekasser :-)

Prøv lige at se her hvad Koldings genbrugsforretninger fristede med i går. Vi besøgte 3 forskellige, og jeg kan da næsten ikke få armene ned over min begejstring for de jydske skatte.


7 kommentarer:

  1. Iiiih, sættekasser. Jeg har to af slagsen fra et trykkeri i indre København. Fået dem af min far. Jeg har i årevis tænkt på at male eller tapetsere eller lave dem til et bord med udstilling.
    MEN, jeg kan faktisk ikke rigtig få mig selv til det, fordi de hænger der og ser ud ligesom da de var en del af sætterens arbejde... MEN, måske kommer der en dag.
    Du fik i al fald lysten til at melde sig igen, så måske gør jeg det. Snart. Måske.

    SvarSlet
  2. Sikke fine skatte du har fundet.
    Jeg tror også lige jeg skal forbi genbrugsbutikken inden jeg henter min mand i dag. Har fået så mange gode ideer, efter jeg er begyndt her i blog-land, så nu er der en mening med at indkøbe i genbrug. Selv om min mand syntes noget andet, pga. alt det der står herhjemme i forvejen.

    SvarSlet
  3. Hej Mette
    Ja du har ret de helt gamle sættekasser, er der godt nok noget helt særligt over. Vil da meget gerne se et billede af den, hvis du en dag får tid. Kim er igang med at studere mine sættekasser for at se, om han kan fremstille en selv. Fedt med en gør det selv mand ved sin side :-)..kunne jo faktisk godt tænke mig at give Emil en også, nu hvor jeg er gået igang :-)

    SvarSlet
  4. Hej Dianna
    Ja elsker selv at gøre et godt kup - kan jo nærmest blive lidt "høj" af det :-) Spændende at se om du finder nogle skatte på vej hjem. Kender godt det med manden, der mener det nærmest er ragelse....altså de kan åbentbart ikke se alle de muligheder vi kan :-)

    SvarSlet
  5. Haha.. Dominoeffekten kender jeg kun alt for godt.. Pludeslig kan det tage dagevis at få tømt en skuffe med alle de ekstra opgaver det giver.. Håber du når til sættekasserne, og at pigerne bliver glade for dem! ;-)
    Fin løsning med sytråd i vinglas - det ser rigtig flot ud!
    Og hvilket guld der findes i Koldings Gemmere!!
    Mvh Louise

    SvarSlet
  6. Hej igen Louise....ja nogle gange er det godt at tage fat i en ende og lade dominoeffekten løbe igennem hele huset....elsker at lave nye systemer til mine ting, og det er jo også nødvendigt når jeg køber ind hele tiden. Er lige kommet hjem fra centeret med 2 bøger og en lækker keramik svamp og flotte sort/hvide rensdyrstallerkner fra Søstrene Grene...ej tror helt sikker Kim snart siger et eller andet til mig hehe :-)

    SvarSlet
  7. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.