Sider

mandag den 26. oktober 2009

Decoupage billeder

Kender I decoupage teknikken? Jeg har været igang med et uglebillede (ordre fra hjemmeside) samt nogle kagebilleder som Sara skal have i kalendergave. Ja altså når jeg har besluttet at mange af julegaverne i år skal være i eget design, ja så kræver det altså, at skrue op for juleproduktionen allerede nu :-)
For at lave dine egne flotte billeder skal du bruge:
  • 1/4 serviet kun det yderste tynde lag
  • Blød pensel
  • Lærred 15 x 15 cm
  • Decoupage lim
Klip 1/4 serviet ud og pil det alleryderste lag af (det med motivet). Lim nu under servietten med decoupage lim, glat med penslen ovenpå servietten. Tag et lille stykke af gangen oppefra og ned. Pas på servietten er meget tynd og tåler ikke du river for meget i den. Når hele lærredet er dækket af servietten lader du det tørre.
Klip til sidst kanterne rene.
Jeg maler ofte kanterne i akrylmaling, det giver et flot finish. Du kan også købe en svæveramme og sætte dit lærred i. Voila ca. 10 mins arbejde - det er da nemt.
Jeg laver gerne færdige lærreder for kun 20 kr pr. stk. f.eks. kagerne eller uglen, bare send en mail til: mettew@sol.dk. Du kan også købe servietterne på min hjemmeside. Kun 2 kr pr. stk. og ja så har du jo til 4 billeder. God fornøjelse :-) Spørg hvis du får brug for hjælp, og husk du kan lave decoupage på glas, tekstiler, pap......mm. der er rigtig mange muligheder, og det er da en flot og billig gave :-)

En anden mulighed er at bruge decoupage og akrylmaling i en herlig kreativ kombination. Herunder et par uglebilleder jeg har kreeret.
Selve uglens krop og vinger er decoupage, resten er akrylmaling.
Uglerne og skyerne er decoupage, resten er akrylmaling

Jeg vil også gerne lige vise jer Ida´s og mor´s bedste trøje lige nu. Det er en lille fin cardigan (ved faktisk ikke, om det er en kombination af strik og hækling?) men den er over 30 år - for det har nemlig været min, og så er den bare så sød stadigvæk er det ikke herligt?

13 kommentarer:

  1. Dine billeder er bare fine. Måske jeg skulle prøve at lave nogen... Kan man bruge andet end servietter til overføring?
    KH Mette

    SvarSlet
  2. Hei, og takk for koselig hilsen på bloggen min. Så spennende med decopage-bilder! Har tenkt å lage noen til barnerommene, men har liksom ikke fått startet helt :) Likte så godt barnepuffene / putene du har sydd under! Ha en super uke. Klem Beppe

    SvarSlet
  3. Hej Mette
    Ja du kan sagtens bruge andet end servietter. I Panduro har de en hel afdeling med decoupagemotiver. Men du kan også bruge designark (de flotte ark, der bruges til scrapbooking) her vil det dog være en fordel, at det du har limet kan ligge i pres bagefter. Jeg har også selv lavet nogle billeder, hvor jeg bruger en kombination mellem decoupage og akrylmaling, det ser også ret godt ud...kan vise dig nogle eksempler i et indlæg i morgen. Kh. Mette

    SvarSlet
  4. Hej Beppe
    Tak for en dejlig hilsen. Du vil helt sikker synes om at lave decoupage - du får hurtigt et fint billede der kan pynte i barnerommene. Super uke til dig også :-) Kh. Mette

    SvarSlet
  5. Hej
    Det er nogle rigtigt spændende ting du laver...
    Overvejer at lave et billede, hvor der skal indgå nogle udklip fra modemagasiner. Ved du om man kan gøre det på samme måde som med f.eks. servietter?
    Mvh Chris

    SvarSlet
  6. Hej. Dejlig side du har lavet
    Det var da herligt at se den fine lilla og lyserøde cardigan. Jeg er 31 år og har en liggende fuldstændig magen til fra da jeg var lille. Den er fra en opskrift i Alt for Damerne i 1978, og der hørte også en lille hue til. Min egen datter fra april 2009 havde den på hjem fra barselsgangen sidste år. og ja den er bare så fin. Venlig hilsen Michala

    SvarSlet
  7. Hej
    Jeg tænkte på kan man bruge fotografier, altså rigtig billeder til decoupage?

    SvarSlet
  8. Chris
    Ja du kan sagtens bruge udklip fra modeblade...

    Michala
    Nej hvor er det sjovt at høre - jeg er jo selv fra ´77 og ja den er bare så fin :-)

    Henriette
    Hmm jeg ved det faktisk ikke men umiddelbart vil jeg sige JA - kan du måske prøve med et testbillede?

    SvarSlet
  9. Wow, wonԁerful blоg format! How long have you bеen running
    a blog for? you make blogging glance еasy.
    Тhe full looκ of your website is fantastic, as smartly as the content material!



    my hоmepage ... Thailand Phuket Motels

    SvarSlet
  10. Hi there to eveгy , becаuѕe ӏ am genuinely keen οf reаԁing
    this blog's post to be updated on a regular basis. It carries nice stuff.

    Have a look at my blog post; Resort Lower price (Hotels_Discount) upon Tweets

    SvarSlet
  11. I еveгy timе spеnt mу half
    an hour to гeаd this blog's posts all the time along with a mug of coffee.

    my web page: tweets resorts & take a trip

    SvarSlet
  12. Нello thеre! Thіѕ blog post couldn't be written much better! Looking at this article reminds me of my previous roommate! He always kept preaching about this. I will forward this article to him. Pretty sure he'll have a great read.
    Many thanks for shаring!

    Feel frеe to visіt my web blog Rome is actually a good spot to visit. Ancient rome Motels

    SvarSlet
  13. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.