Sider

torsdag den 24. marts 2011

Tørrestativ....

Genialt! Med 6 personer i husstanden kan I vel næsten forestille jer vores vasketøjsbunker......det glæder mig virkelig at vejret er ved at vende, så det kan komme ud og hænge MEN nu har jeg altså også fundet på en smart løsning til de dage hvor vejret er knap så samarbejdsvilligt. 

En bruseforhæng stang købt for 100 kr i Bauhaus spændt op i vores dørkarm i bryggerset. Den kan nemt tages op og ned efter behov og du skal ikke have gang i boremaskinen er det ikke lidt genialt?

Når tøjet er tørt hænger jeg det direkte i skabet (strygning springer jeg let og elegant hen over) :-)
Måske idéen også kan bruges til jer der syr meget tøj....

22 kommentarer:

  1. Meget genialt Mette!!

    Har du lyst til et visit en dag?

    Smil fra Mia

    SvarSlet
  2. Hej Mia
    Ja det kunne da være rigtig hyggeligt meget gerne sammen med August, så kunne Ida lege med ham...

    SvarSlet
  3. Hvor er det bare smart!!! Jeg skal straks ud og købe sådan en. Nøøj hvor bliver det let med vasketøj fra nu af.

    SvarSlet
  4. Anita - Det er jeg da virkelig glad for at høre :-)

    SvarSlet
  5. Tak Camilla - enkel og det virker bare...

    SvarSlet
  6. Jo tak jeg tør slet ikke tænke på dine bunker...synes vores til 4 er mere end rigeligt.
    I lejlighed uden tørretumbler er tøjtørring en udfordring, men ja at hæge det op er både pladsbesparende og tører hurtigt. Gid jeg havde en døråbning...

    God dag søde

    KH

    SvarSlet
  7. 1000 tak for et godt tips det kunne jeg godt bruge :)

    SvarSlet
  8. Hej Wenche - måske du har en bred vindueskarm eller mellem 2 møbler af en art.....bare lige en idé.

    Rigtig god dag til dig også...nu vil jeg ud og NYDE det flotte forårsvejr:-)

    Knus

    SvarSlet
  9. Genial idé, Mette ;o) Er sikker på jeg får plads til sådan en stang i vores nye bryggers ;o)

    SvarSlet
  10. Fedt :) Det er også en perfekt måde at tørre kjoler og skjorter på! De ser så dumme ud, hvis de har ligget på et stativ ;)

    http://blomstertankerogoreringe.blogspot.com

    SvarSlet
  11. Tak for den.... sådan en skal jeg ha* :-)
    Har tænkt meget over hvordan jeg kunne få plads til 20 bøjler på en gang.... (Har en teenager med trang til bøjletøj)
    :-)

    SvarSlet
  12. Ej ja og det ser faktisk også rigtigt fint ud oveni hatten..! :)

    SvarSlet
  13. Super idé!!! Her vi også 6 personer og ALT for meget vasketøj. Jeg må helt sikkert prøve ideen af
    Kh Stine

    SvarSlet
  14. Det er sørenfisme smart...siger endnu en 4 barns mor!! Genialt, det der....

    SvarSlet
  15. super ide.... ku' måske også hænges op inden i brusenischen hvis det er noget der drypper ;0)
    og den ikke lige er i brug af teenagere ;0)

    SvarSlet
  16. Sikke en genial ide, den må afprøves. Tak for tippet.

    SvarSlet
  17. Herhjemme tørrer vi også bøjletøj på brusestangen, og hvis nogen skal bade inden tøjet er tørt, bliver det midlertidigt hængt på en håndklædestang, der kan slås ud.
    I badeværelset i vores gamle lejlighed havde vi pillet midterdelen af et almindeligt gulv-tørrestativ, og isat snor som blev hængt på kroge og hjul i loftet, så det kunne hejses op, når man skulle hænge op og tage ned, og ellers hang det helt oppe ved loften uden at genere nogen - kræver selvfølgelig en hvis loftshøjde eller et sted uden alt for meget færdsel.
    Desuden havde vi et harmonika-tørrestativ, og sådan et er faktisk vældig praktisk at have over badekarret, så det kunne være en mulighed, hvis I kan nænne det i det nye superfine badeværelse.

    SvarSlet
  18. Hej
    Tak for de mange tilbagemeldinger - det glæder mig I måske kan bruge idéen :-)

    Og ja vi bruger indimellem også stangen i bruseren det var derfor jeg fik idéen. Det smarte ved at den hænger i bryggerset er det jo lige er ved siden af vaskemaskinen og skal ikke fjerne tøjet hvis én skal i bad :-)

    Julie Fantasium - Lyder smart med jeres tidligere hejsesystem :-) Vi har desværre ikke mega høj til loftet men vil lige overveje om din idé på en eller anden måde kan bruges alligevel - er vild med de der Storm P løsninger :-) Tidligere havde vi også harmonika-tørrestativ over badekarret men indtil nu kan vi ikke nænne at sætte det op...uhh får jo nærmest et helt forhold til sådan nogle klinker når vi selv har sat det i stand :-)

    SvarSlet
  19. Hejsa,

    Faldt lige over denne blog, og snakken om hejsesystemet til tørrestaivet. Jeg har lige købt sådan et her: lofthængt tørrestativ og det er altså vildt smart. Man hæver og sænker en stang af gangen og den fås i mange forskellige størrelser:-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.