Sider

onsdag den 9. marts 2011

Genbrugstossen....nu med kort

Ja det er mig! Altså når først tankegangen er sporet ind på, at se vores emballage som kreativt  materiale - ja så er der virkelig mange muligheder i vores skrald...

Jeg står altid og mangler et lille kort. Et til- og fra-kort, et kort vedlagt en byttehandel i Blogland måske et lille kort (med hilsen fra moar) i madkassen, nu hvor Emil kan begynde at læse små ord.

Da jeg tapetserede den lille opbevaring til vores krydderier af bunden af en cornflakes æske gemte jeg toppen. Jeg havde nemlig dette lille projekt i tankerne:
Jeg har købt en 5 liters spand tapetlim mener den koster omkring 100 kr. fås i de fleste byggemarkeder.
Bedste køb overhovedet!
Den står nærmest altid fremme og lynhurtigt kan de små kreative idéer føres ud i livet....
  • Lim rester af tapet og papir på pappet (gemmer også små papirsrester - kan bare ikke smide ud!). Jeg har limet på lidt større stykker lidt a la patchwork
  • Lad det tørre
  • Klip / skær ud i passende størrelser - verdens nemmeste projekt :-)

14 kommentarer:

  1. Supergod idé! Og skønt med genbrugstips! -dem kan man ikke få nok af:-)

    SvarSlet
  2. Nej vel....meget mere genbrug efter min mening :-)

    SvarSlet
  3. Det er godt med genbrug!! Hvis jeg så bare havde plads til den tapetlim der.. hmmm.... ;)

    SvarSlet
  4. Anne - Ja bøtten fylder jo desværre lidt....gør som jeg stil den på køkkenbordet! (det hører jeg ofte for af min mand om den ikke skal fjernes) :-)

    SvarSlet
  5. Nøj, hvor er de bare fine ... lækre farver!
    Ha' alletiders dag!
    Kh. Jane

    SvarSlet
  6. Det var da en virkelig god idé.

    Glade varme forårsfarver.

    Hilsen Grith

    SvarSlet
  7. og super brugbart, så er der altid plas til en lille hilsen :)

    SvarSlet
  8. Det har jeg også gjort på et tidspunkt...det er bare så meget nemmere end at skulle fremtrylle et kort hver gang.

    SvarSlet
  9. Fedt genbrugstips! Har også en gemmekasse med papir rester. Jeg må i byggemarkedet efter tapetlim!

    Go dag

    SvarSlet
  10. rigtig smart! :D tak for det gode tip!

    Go dag

    Sasha

    SvarSlet
  11. Ja, det er rigtig smart..hvis ikke man kommer til at stille den i skuret...har gjort det to gange nu (man skulle ellers tro man lærte af sine fejltagelser ikke?) når den har fået frost er den lige til at smide ud.
    KH Mia

    SvarSlet
  12. Har allerede brugt din ide... Har linket til dig..

    SvarSlet
  13. Hvor er det altså bare en super god ide Mette...den er jeg bare vild med! Jeg elsker tanken om at genbruge materialer i et samfund som ellers er fokuseret på "brug og smid væk"....rigtig go ide:-)

    Knus Malene

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.