Sider

mandag den 17. maj 2010

Debut lynlås og nyt stof

Selvom væggeuret ringede 5.30 og vi tumlede ud af sengene, er det for vores familie fantastisk med hverdag igen. For på denne mandag er der ingen syge børn. (Sara har kun fået medicin 3 gange i dag, så det er jo ikke noget at snakke om). Vi kan få gang i de faste rytmer og rutiner, som gør børnene rolige og glade - Jubii :-)
Dog skulle der selvfølgelig være et lille twist - bilen sagde mærkelige lyde og lugtede fælt, da jeg skulle køre Emil i børnehave. Bilen måtte derfor en tur til mekaniker (hentet af Dansk Autohjælp) og jeg afsted med 3 krudtugler på cykel !! Dagens motion - tjek!. 
Dagens kreative stund blev super vellykket. Det var jo min debut med lynlås, og nu har jeg fået lyst til at gå lynlås amok, for det var jo slet ikke så svært! Jeg har syet en patchwork toilettaske / kosmetikpung. Patchwork sekskanter på ydersiden og foret med lidt af mit nye stof fra Emilie Vintagefryd. Jeg har været så heldig at vinde frit valg hele 3 meter stof. 1000 tak Emilie, som du kan se skal jeg nok få det brugt :-)
 Emilie sælger også de skønne stoffer -  find dem lige her

Jeg har syet over hjørnerne, så kosmetiskpungen kan "stå" selv. Den består af 41 sekskanter, så nu begynder det for alvor at tynde ud i mine stofrester.

18 kommentarer:

  1. Ih, Mette, du er altså så dygtig :)

    SvarSlet
  2. Hvor er den fin - jeg tør endnu ikke kaste mig ud i lynlåse ;)

    SvarSlet
  3. Hej Mette - Mange tak....jeg har godt nok også taget tilløb til lynlåse gennem lang tid :-)

    Hej Bella - En lille kosmetikpung er et godt lille begynder lynlås projekt....hvis du finder mod en dag :-)

    SvarSlet
  4. Uh den er godt nok blevet fin..:)
    Har du fulgt en opskrift eller..? Jeg vil nemlig super gerne genopfriske det med lynlåsene..;)
    Nyd aftenen.. Lyder til du har fortjent at smække benene op..:)
    KH Anne

    SvarSlet
  5. Inden så længe står min lynlås-debut også for døren...også i et patchwork-projekt...trækker den noget, kan jeg mærke...ku jo også liiige klippe og ri lidt flere sekskanter:) Fin, ser den ud, din kosmetikpung i hvert fald...Godt gået, Mette!!

    SvarSlet
  6. Hvor er den fin og lækker..

    SvarSlet
  7. Hej Mette
    Den er rigtig flot din kosmetik pung! Og ja lynlåse kræver nogen gange lidt tilløb, men når man lige har fået sin egen måde, så er det egentlig ok :) god bedring med Sara, dejligt at høre at der er lidt hverdag hos jer igen!
    Kh Mette

    SvarSlet
  8. Hej Anne - Jeg har brugt en syvejledning til at se hvordan lynlåsen skulle syes i, resten er eget design og prøvede mig lidt frem undervejs :-) Jeg nyder virkelig min aften med blog og afslapning....og i lige måde

    Hej Malene - Lyder spændende med din debut. Jeg fik forresten aldrig svaret dig ang. Liberty stof til min nederdel. Det er købt hos Shaukat.co.uk :-)

    SvarSlet
  9. Hej Christina - Mange tak og lige den størrelse jeg har brug for :-)

    Hej Mette - Ja vi er ved at være ovenpå igen, så jeg nyder at indhente lidt blog nu mens ungerne sover sødt :-) Tror bestemt mit næste projekt også skal være med lynlås :-)

    SvarSlet
  10. Hej Mette.
    Jeg har svaret på din kommentar på min blog. Tjek det lige:)
    Lækker toilettaske forresten
    Kh. Malene.

    SvarSlet
  11. Hej Mette.
    Hvor er den bare blevet fin. Nu skal jeg jeg altså i gang med de sekskanter...
    Dorte :O)

    SvarSlet
  12. Hej Mette!

    Hvor er den fin - sejt gået med lynlåsen. lige præsis den kan give mig grå hår....
    Godt at høre at det går godt med Sara - træls med den medicin (havde samme tur med min My i marts).

    Kram K

    SvarSlet
  13. Hej Mette.

    Hvis du skal til at gå amok i lynlåse, så prøv at kigge ind i Idea Skum hun har lynlåse i metermål. Det er noget billigere 15 kr med den antal skydere du har brug for. Hun har hvid, creme og sort.

    SvarSlet
  14. Det har du virkelig gjort godt Mette! Virkelig fint resultat!
    Kh Louise - som er glad for at være vendt tilbage, så jeg ikke misser alle dine fine sager ;-)

    SvarSlet
  15. Hvor er den bare flot!
    Godt gået både med alle sekskanterne du laver og med lynlåsen:)

    SvarSlet
  16. Hej Malene - Glæder mig til at modtage det tapet :-)

    Hej Dorte - Sæt igang...:-)

    Hej Kristin -Ja Sara er i klar bedring så det er virkelig dejligt. Uha slemt at skulle give maske til en helt lille, hvordan gik det?

    Jeg har aldrig prøvet lynlås før for har altid tænkt det var umuligt - men slet ikke :-)

    Hej Elsemarie - 1000 tak for dit tip det kan sagtens blive relavant :-)

    Hej Louise - Hvor er du bare sød :-)

    Hej Siri - 1000 tak glæder mig til at vise dagens projekt også :-)

    SvarSlet
  17. Nej hvor er den fin den lille taske:)
    Det må prøves en dag:)

    SvarSlet
  18. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.