Sider

mandag den 19. september 2011

Tæppe af rester og præmie fra Buksetrolden

Jeg er ved at sy tæpper til ungerne som de kan sidde og varme sig med i bilen på vej til skole og børnehave. Det første her er til Sofia og består af store og små rester syet sammen i  baner - her er ingen hjørner der passer perfekt overfor hinanden eller farver der bliver koordineret - det er bare pedalen i bund.
Bagsiden er en rest lyserød velour og kantet med lyseblåt skråbånd.
Billeder af banerne  - de presses og klippes til inden de syes sammen

Kristin gav mig inspiration til at få syet tæppet færdig. Hun har nemlig vist et tilsvarende tæppe se her. Det er virkelig et godt projekt til at få brugt selv de helt små rester.  

Jeg har også været så ufattelig heldig at vinde inde hos Kristin i en Give Away hun havde i samarbejde med Buksetrolden. Jeg brugte gavekortet til Emil - bukser fra Småfolk og dåse fra Blafre - så lækkert - TAK....
De sidste billeder er nogle nye nøglesnore jeg syr på i øjeblikket og Sofia der VIL spise selv. Det går også meget fint - dog har hun en dårlig vane med at tørre fingre i håret - derfor den skønne frisure :-)

17 kommentarer:

  1. Øj det er flot.. Hatten af for din tålmodighed med at sy alle de små firkanter sammen :-S

    Mht din mail har jeg altså ikke glemt det igen :o) Jeg skal bare lige have kigget mit stof igennem og have det sorteret inden vi skal flytte..

    SvarSlet
  2. Jeg kan rigtig godt lide tanken om at få brugt selv de små rester og at tæppet bliver et ikke "sart" brugstæppe.
    God aften til dig.

    SvarSlet
  3. Skønt, skønt tæppe...håber jeg får taget mig sammen til at lave et på et tidspunkt...men 'banekonceptet' virker ikke helt logisk for mig, når stykkerne går sådan på kryds og tværs...hm...man skal nok sidde med det i hænderne og finde sit eget system:)
    Dejlig præmie du vandt også!!

    SvarSlet
  4. Wow - hvor er det bare et FEDT tæppe!
    Er vild med de forskellige størrelser på firkanterne og det lidt "vilde" look!

    Og skønne indkøb hos buksetrolden;)

    SvarSlet
  5. Mette, det er altid så fine projekter du har gang i!
    Og de smukke nøglesnore, kommer de til salg?
    Mange hilsner
    Mette

    SvarSlet
  6. Hvor er det blevet fint Mette - god idé at lave et til hver af børnene.
    Hvor bliver hun bare stor hende Sofia:-) Det går alt for hurtigt!
    Dejligt at se du har fået brugt dit gavekort.
    Tak for link og god aften til dig og dine.

    Kh Kristin

    SvarSlet
  7. Hvor er det skønt, men jeg tænker også, sikke da et projekt. For mig virker det ikke lige så nemt, som du får det til at lyde :)
    God aften :)

    SvarSlet
  8. Helle - Ingen hast du skriver bare når det passer ind :-)

    Margith - Jeg gemmer også alle rester så kun dejligt at få nogen af dem brugt igen.

    Malene - Det kommer helt sikkert når du sidder med det - tænk på det lidt a la et puslespil med firkanter: en stor lap kan syes sammen med eks. 4 små (syet sammen til en lille bane) og på den måde få samme størrelse - ej det er svært at forklare skriftligt :-)

    Maj - Tak ja der er intet system - lappernes størrelse bestemte "looket" :-)

    Mette - Tak jeg hygger mig også med mine små projekter :-) Jeg har nogle nøglesnore til salg på Amio (link i siden) men ellers er du velkommen til at sende en mail hvis den skal være i nogle bestemte farver :-)

    Kristin - Ja det var jo den skønneste præmie at vinde :-) Jeg skal sy Sara´s tæppe som det næste og det vil jeg holde i rød, lyserød, lilla og de nuancer - det vil hun knuselske nemlig :-)

    Lena - Alle de små lapper der er i midten var der jeg startede men så blev jeg lidt mere doven og lapperne blev større og større (så kom der jo skred i projektet) men syteknisk er det meget nemt :-)

    SvarSlet
  9. Øj hvor smart det ser ud. Du gav mig lige ideen til min drengs sengetæppe. Nu skal jeg bare havde samlet nok stoffer sammen til at lave sådan et fedt tæppe. Flotte nøglesnore BTW :-)

    SvarSlet
  10. Ih, hvor ser tæppet bare lækkert ud. Og det er en fin måde at bruge selv de mindste rester på.
    Pludselig smider man end ikke de mindste stumper ud, særligt ikke hvis man klipper i favorit stofferne. :-) Kh Hanne

    SvarSlet
  11. Hejsa. Det er altså nogle vildt fine tæpper du har lavet. Jeg har faktisk tænkt samme ide og gemmer selv den mindste stump (næsten ) og har planer om at bruge dem til tæpper når jeg ikke kan finde på andet at sy (hvornår mon det bliver ??...) Det er rigtig god udnyttelse af fine stoffer. Forsat god syning...

    Kh Mette

    SvarSlet
  12. Det er en rigtig god og hurtig måde at få brugt alle de små rester på. Og så varmer det jo godt. :)

    Hvor er Sofia dog sød og selvhjulpen. Og rigtig god giveaway du har vundet.

    SvarSlet
  13. Hvor er det bare fedt, det tæppe! ;) Og super lækker frisure Sofia har! hihi... det er så sjovt, når ungerne 'viiil sæææl!'

    SvarSlet
  14. Skønt med sådan en vunden præmie:-) De dåser fra Blafre er bare skønne, jeg har også en med en elefant..den gemmer på Oscars HAMA perler:-)

    Det er da en super ide med tæpperne...bare jeg kunne komme i gang med at sy igen, men maskinen strejker - syns ik lige økonomien er til at smide en 500 lap i en omgang rep, så det må vente lidt endnu...:-(

    Ha ha, det med at spise selv kender jeg alt til...Victor VIL bare have fingrene i det hele selv, allerværst er det når han skal have ske mad...det flyver rundt i hele lokalet og vi fægter med arme og ben for at undgå at han griber fat i skeen...hvert eneste måltid ender også med en fancy friller a la kartoffelmos eller kødsauce:-) Hvis han har fået smøreost i vuggestuen skal han nærmest sættes i blød når han kommer hjem, for så er det i ører og på neglerødder...ja det underligste steder:-)

    Knus Malene

    SvarSlet
  15. Sikke da en dejlig ide. Og smukt resultat må jeg nok sige :)


    Kh

    SvarSlet
  16. Skønt tæppe - sikken et arbejde med de små lapper, men hvor er det flot :)

    SvarSlet
  17. Hvor er tæppetbare fint.. Og hold da op et stykke arbejde:)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.