Sider

søndag den 15. maj 2011

Spinat tærten er i ovnen.....

Tænkte jeg lige kunne blogge mens lakse-spinat tærten er i ovnen. Babyspinat fra mine forældres kolonihave - hadet af mange men tilberedt på den rigtige måde er det altså SÅ lækkert fx. i tærter...
En hurtig tur på panden får spinaten til at splatte og nu fylder det ikke nær så meget.

Jeg har fundet et sjovt link til andre med en lille kok i maven:


Her findes opskrifter på hjemmelavet yoghurt og mascarpone, lækre appelsin mufffins og en masse andet spændende - de fleste opskrifter er endda med en lille film.....jeg får lyst til at prøve det hele!

Jeg har syet et par stjerne lapper til Emil´s bukser - knægten slider alt tøj op i øjeblikket og bunken med hullede bukser vokser bare....i dag fik jeg fikset det første par. Jeg syr lappen (mini dækkeservietten som Kim kalder dem hmff...) og limer lappen på med tekstillim.
Jeg kan ligeså godt glemme at få en dreng på 6 år til at stå stille....


5 kommentarer:

  1. Spinat kan så absolutt være godt, og så sunt! =)
    Mvh Siv

    SvarSlet
  2. Mmmm, hvilken luksus med hjemmedyrket spinat!
    Hos os er der også flere par bukser, som trænger til lapper - så jeg vil absolut lade mig inspirere af dine fine stjernelapper! God aften! :-) Bebe

    SvarSlet
  3. Spinat smager da godt. Alle her i huset spiser det. Tærter er også godt. Velbekomme jer.

    Smukke lapper.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  4. Uhm - jeg ELSKER babyspinat - både rå og tilberedt.

    Apropos lapper på knæene, så var jeg ved at drive min mor til vanvid, da jeg var barn. Var en rigtig "drengepige", så fik konstant huller på tøjets knæ OG albuer. Til sidst blev der syet læderlapper på - så kunne det holde *G*

    SvarSlet
  5. Tærten smagte fantastisk og jeg glæder mig allerede til næste portion der skal trylles om til noget flødeagtigt noget hen over frisk pasta - mums :-)

    Læderlapper GOD idé det må jeg da klart prøve :-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.