Sider

onsdag den 21. april 2010

WIP Patchwork

Nu kender jeg målet for mine patchwork sekskanter......det skal være en vest til pigerne (Sara bruger str. 92 og Ida str. 86 så de kan sagtens dele). Til vores bryllup fik pigerne (hver) :-) deres Wheat quiltede vest og den sidder bare perfekt! Så med god inspiration fra denne vest samt debut som patchworker og quilter skal jeg forsøge at gøre kunsten efter. Inde i mit hoved er denne patchwork vest MEGA fed - kender I ikke det....man kan sagtens se det for sig men om virkeligheden bliver noget andet ja vi får se.
Med det stykke jeg viste den anden dag og de to "blomster" jeg fik syet i dag er jeg faktisk ret godt på vej. Dog tror jeg ikke der bliver kreatid for mit vedkommende før på søndag for vi går en social weekend i møde med både overnattende gæster samt barselsbesøg med lækker middag i sigte. Jeg skal derfor lige have forberedt en hel masse med mad, gaver, opredning / oprydning mm. Hold da op hvor jeg GLÆDER mig til denne weekend - jubii :-)

10 kommentarer:

  1. Jeg kan sagtens se det for mig - og glæder mig rigtig til at se resultatet :)

    SvarSlet
  2. Sikke en god idé Mette.:) Det glæder jeg mig til at se...
    Her er der også masser idéer - så kender alt til lige at kunne se det for sig.. Desværre rækker mine evner ikke altid til alle idéerne, men små skridt..;) Jeg er også gået i gang med patchwork nu - men kan ikke helt beslutte hvad målet med det skal være..
    Må jeg spørge hvor store dine sekskanter er..? Jeg synes mine er lidt store.. Men det afhænger måske mest af projektet...
    Kh Anne

    SvarSlet
  3. Jeg har lige kigget på den super fine Wheat vest til min krudtugle, men endte med at sy en selv med stof a la liberty og quiltede stjerner. Har lige lavet et indlæg om det på min blog, hvis du skal have inspiration. Jeg er sikker på at det også bliver super fint med patchwork.
    Hilsen Maiken

    SvarSlet
  4. Glæder mig til at se vestene.... de liver helt sikre fine.

    SvarSlet
  5. Hihi, åååhhhh, om jeg kender det der med at have det sejeste projekt på nethinden og ende med at stå med noget i hænderne, der kun er en mat afglans af det.
    Mon ikke dine blomster blive fine på en vest? Det tror jeg helt sikkert på:)

    SvarSlet
  6. Glemte at skrive at jeg i øvrigt har et mønster i str. 86 som jeg gerne deler, hvis du skulle få brug for det... ;o)

    SvarSlet
  7. Hej Mette!

    Det ser rigtig fint ud, dit patchwork - jeg vil også forsøge mig... Som alle andre:-)
    Rigtig fin idé med vestene til pigerne - er sikker på at du får lavet et godt resultat:-)

    Kh Kristin

    SvarSlet
  8. Jeg er sikker på den nye vest vil blive superlækker!!

    SvarSlet
  9. Hej Bella - Ja jeg er sikker på den nok skal blive fed...kan være jeg skulle sy en til mig selv også hmmm..

    Hej Anne - Jeg har købt mine sekskanter i en patchworkforretning de havde kun den ene størrelse. Måler dem senere og sender dig svar (er lige hurtig besked inden mine første gæster kommer) :-)

    Hej Maiken - Glæder mig til at lure din vest. Jeg kunne simpelthen ikke nå at sy til pigerne inden bryllup men må sige at vestens pasform er perfekt....jeg har selv mønster fra stof2000 på børneveste men ellers 1000 tak for tilbud om mønster....kan være jeg vender tilbage hvis dette her mislykkedes :-)

    Hej Henny - Mange tak.

    Hej Lis - Jeg kan drømme om de fedeste kreationer men desværre rækker hverken tid eller evner altid til det...meeen nu vil jeg lige prøve om denne vest ikke kunne blive en succes - jeg hepper i hvert fald på mig selv :-)

    Hej Kristin - Jamen dette patchwork er altså også bare sjovt og restebunken svinder (ret vigtigt her i huset) :-)

    Hej Siri - Tak jeg tror også den bliver fed...håber jeg kan vise mere på søndag.

    SvarSlet
  10. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.