Sider

mandag den 23. august 2010

Flere flise- og lappeprojekter

Knap nok havde Kim afsluttet vores indkørsel og trailer plads før fanden tog ved ham, og han knoklede rundt med ungernes forfaldne legehus.Det blev flyttet rundt ved hjælp af en stor rund stolpe af en art, det så temmelig vildt ud faktisk. Legehuset skal gennemgå den helt store renovering / tilbygning. Måske bliver det ikke verdens smukkeste legehus, men det skal nok blive hyggeligt og ikke mindst billigt nu hvor løsningen i år bliver at sminke liget. Under legehuset skal der være fliser og der skal bygges et lille hegn udenom. På den måde kan vi få brugt nogle af resterne af de fliser, vi fik skaffet hjem til indkørslen på en smart måde, og ikke mindst vil havens grimmeste hjørne forhåbentlig komme til at se lidt mere veltrimmet ud.

Billederne er taget omkring kl. 21 i går aftes. Emil sover sødt i sit nye sengetøj, Kim knokler på i haven, Ida vil ikke sove og sidder derfor i barnevognen.....kort sagt stemningsbilleder fra vores familie en søndag aften i august:
Det sidste billede er mit nyeste lappeprojekt. En bestilling på et juniortæppe i gule, grønne, blå, brune og lilla nuancer med ugler og elefanter som skønne motiver, der lige bryder det lidt. I dag var målet at vælge stof og klippe lapperne - så det er der styr på. Desværre kommer jeg ikke til at sy før i morgen, for Kim er nemlig taget på arbejde, så nu er der 3 krudtugler der lige skal holdes lidt i ørerne.

7 kommentarer:

  1. Skønne billeder af dine børn og fine nye dynebetræk :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  2. Hvor ser det hyggeligt ud :)
    Og hvor er du bare effektiv med dine kreative projekter - det er da slet ikke til at mærke at du efterhånden er godt gravid!

    SvarSlet
  3. Herlige billeder :-) Især det af den sovende Emil i det smukke sengetøj!
    Er i øvrigt helt vild med lapperne til bestillingen - det ser virkelig flot ud!
    Kh Louise

    SvarSlet
  4. Hvor er det nogle skønne billeder, og ja, jeg er også helt vild med dynebetrækket.
    Må jeg spørge, hvor store du laver lapperne?? Jeg har også haft prøvet at lave et betræk, men syntes, at enten blev lapperne for store eller små... Hmm..

    KH
    Cristina

    SvarSlet
  5. Hov Mette, skulle du ikke holde dig lidt i ro :)
    Sikken skøn Ida du der har! Og skønne lapper :)
    Kh Berit

    SvarSlet
  6. Mirjam - mange tak

    Bella - Ja godt gravid (fint udtryk) det føler jeg mig bestemt....jeg er begyndt at få de der nætter, hvor toilettet skal besøges mange gange og baby danser cancan i timevis, så jeg får ikke mange sammenhængende timers søvn men det er måske en del af forberedelserne?

    Louise - Der er bare noget særligt over sovende børn....det passer så fint til Emil det sengetøj han er til fart og farver :-)

    Cristina - Jeg foretrækker store lapper til juniorstørrelse dynebetræk / tæpper. Synes det giver et flot resultat uden at flyde sammen som små lapper kan have lidt tendens til. Emils sengetøj er lapperne 21,5 x 21,5 cm og til tæppet 22 x 22 cm (der skal pladevat imellem for og bagside samt afrundede hjørner).

    Berit - Jo jeg burde slappe af og gør det også meget mere end jeg plejer - er bare ikke god til at sidde helt stille uden at lave noget som helst :-) I ved jo heller ikke hvor langsomt nogle af tingene i virkeligheden foregår vel? :-)

    SvarSlet
  7. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.