Sider

tirsdag den 2. februar 2010

Projekt sengetæppe

Nu har jeg efterhånden kigget meget beundrende på alle de skønne patchworktæpper, der vises frem rundt omkring. I går aftes gik jeg igang med at klippe firkanter. Stoffet var valgt i forvejen, for det er det samme som til Ida´s flagranke - skønne retrostoffer i bløde varme farver. Til Ida´s seng passer det nøjagtig med 9 rækker à 5 firkanter, hver på 14x14 cm - sådan, det er jo ikke så galt.
 
 
Jeg er allerede vild med projektet, og har fået syet 3 rækker - resten må blive i aften, når ungerne er lagt i seng. Bagsiden og indimellem aner jeg ikke hvad skal være, for nu kastede jeg mig nærmest bare ind i projektet, men det er jo det mindste af det egentlig :-)

Her til formiddag besøgte pigerne og jeg min dejlige farmor. Jeg havde taget morgenbrød og en buket blomster med - bare fordi hun giver så meget til os, og fordi hun altid er klar med et godt råd eller en hjælpende hånd :-) Jeg nåede at komme hjem inden sneen for alvor begyndte at vælte ned, og nej hvor er jeg bare træt af alt den sne...ps. min farmor fortalte, at Kolding kommune løber tør for vejsalt på torsdag - fedt!!!

14 kommentarer:

  1. Det ser da bare vildt lækkert ud det tæppe.
    Jeg glæder mig til at det når du færdigt.
    kh Jeannet

    SvarSlet
  2. Det ser rigtig fint ud. Jeg glæder mig til at se det færdige resultat. God aften.
    Kh Randi

    SvarSlet
  3. Hej Mette!

    Superflot projekt du har fået gang i - kan genkende mine svigerforældres retrosengetøj og en stump af stoffet fra min svampekjole;-)
    Jeg har endnu ikke fået taget hul på stoffet jeg byttede mig til hos dig, kan næsten ikke nænne det :-o
    Men efter at have set dit projekt kan jeg se at det bare er om at komme igang! ;-)
    Knus Louise

    SvarSlet
  4. Er sikker på, at det bliver rigtig flot - En rigtig fryd for øjet.
    God arbejdslyst med resten af projektet:)
    Vh. Louise

    SvarSlet
  5. Ih, spændende projekt Mette - det skal nok blive forrygende. Glæder mig til at høre og se, hvordan det skrider fremad i den kommende tid...

    hmm, var det egentlig ikke noget med, at du ikke måtte gå i gang med et nyt projekt før det hæklede tæppe var færdigt, eller? ;)))

    I øvrigt sjovt, at følge alle dine projekter i varme farver, når nu jeg selv stort set altid vælger de kølige nuancer... :)

    Ha en fin aften
    KH Helle

    SvarSlet
  6. Kolding Kommune har ikke saltet den sidste uge men kun smidt sand - det er i alt fald hvad de har informeret morgentrafikken om i trafikradio ;)

    Og skønne farver i øvrigt. Det bliver smukt.

    SvarSlet
  7. Så fint! Jeg er også blitt bitt av lappeteppe-basillen som farer over bloggene, og tror det vil være en god start når jeg skal lære meg å sy. ...skal bare liiiiige ferdiggjøre noen andre prosjekter først...
    Hell og lykke med syingen i aften!
    /Kaja

    SvarSlet
  8. Hej Jeannet - Mange tak har lige netop fået syet et par rækker mere :-)

    Hej Randi - Jeg glæder mig oså til det færdige resultat :-)

    Hej Louise - Jamen jeg er jo vild med stoffet og kan godt nænne at klippe i det - til de rigtige projekter vel og mærke :-) Så ja du må bare i sving med saks og symaskinen.

    Hej Louise - 1000 tak - er selv glad for farverne

    Hej Helle - Jo du har helt ret jeg burde ikke kaste mig ud i nyt hele tiden...kan bare ikke lade være, og så længe jeg stadig hækler giver jeg mig selv lov...:-) Du skulle vide hvor meget jeg behersker mig ved "kun" at have gang i tæppet også - puha et meget ømt punkt!! Jeg kan både lide koldt og varmt, tror helt sikkert jeg også vil sy et tæppe i kolde nuancer :-)

    Hej Alice - Ja og vi har ikke fået tømt vores skraldespand siden midt i december!! Vi kan dog komme af med skrald på genbrugsstationerne, hvis vi da kan komme frem på de glatte veje!! :-)

    Hej Kaja - Nej hvor er du god til at holde dig til projekterne...hmmmm det har jeg svært ved :-)

    Fortsat rigtig god aften til jer alle sammen :-) Kh. Mette


    Hej

    SvarSlet
  9. Hej Mette,
    Jeg har syet et kæmpe patchworksengetæppe - i drømme! Men jeg skal nok få det gjort.
    Jeg kan rigtig godt lide dit overskuelige tæppe, det er så fint i farverne.
    Gør du noget specielt eller klipper du bare og så syr? Og hvad putter du inden i tæppet?

    KH Mette, der glæder sig til at se dit lappetæppe, når det bliver færdig :)

    SvarSlet
  10. Hvor er de flot, Mette! Totalt retro!
    Kh Julie

    SvarSlet
  11. Hej Mette!
    Jeg er helt vild med dit tæppe. De farver er skønne!
    Jeg glæder mig til at følge tæppeprojektet og håber du vil fortælle, hvad du gør med bagside, fyld osv, da jeg selv kastede mig ud i tæppeprojekt og hurtigt fik syet alle lapperne sammen men så stoppede det ligesom der, da jeg ikke helt ved hvad jeg nu skal stille op :-)
    Mange hilsner
    Mette

    SvarSlet
  12. Hej Mette,
    Super super fint tæppe - rigtig lækre farver :-)
    Du er så sej, at få lavet så meget - jeg går personligt kold i det hele for tiden. Æv..
    Glæder mig meget til at se det færdige tæppe!
    Kh Louise
    P.s. Her er vi også løbet tør for salt - og INTET ryddes i øjeblikket eller tømmes (skraldespande).. Suk...

    SvarSlet
  13. Hej Mette - Ja det her er et dejligt begynder sengetæppe - men jo jeg drømmer også om et til vores seng :-) Jeg har først syet de 5 firkanter sammen x 9 baner, derefter overlocket alle sømme. Banerne syet sammen og overlockes, så indtil nu har det været nemt. Jeg vil bruge en rest retrostof til bagside og som mellemfor måske fleece men skal lige undersøge nettet hvad der er "normalt" at putte imellem :-)

    Hej Julie - Yes retro we like :-)

    Hej Mette - Jeg skal nok afsløre detaljerne, når jeg skal igang med fyld (skal have købt) og bagside (har på lager), men vil lige igang med lidt research først. Håber det vil kunne hjælpe dig igang igen, er jo næsten synd du ikke får det tæppe færdigt, når nu du er nået så langt :-)

    Hej Louise - Æv Louise at du går kold i dine projekter....håber du kan finde lidt energi og tid til at få afsluttet lidt :-) Suk ja sne og skrald i massevis - kom nu forår :-)

    SvarSlet
  14. Åh, sådan et fint tæppe må jeg altså også få samlet stof ind til. ;-)

    Jeg har tagget dig i dagens indlæg på min blog. :-)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.