Sider

mandag den 28. december 2009

Juledagene og legehulen

Det flotte julehjerte har jeg været så heldig at vinde hos Marenges Verden
1000 tak for den flotte præmie, der pyntede så fint på vores juletræ :-)

Disse søde perlerugler har jeg vundet hos Malenes hverdage
1000 tak for de søde ugler :-) og sikke heldig jeg endnu engang har været.


Så kom familien Danmark her helt ned i tempo og hvor har det bare været skønt. 1. juledag blev brugt på at lege med julegaver, spille spil, læse, spise lidt af de gode julerester, se fjernsyn og kun en lille smule oprydning og tøjvask (jeg gad faktisk ikke meeen med 3 børn, der sagtens kan finde ud af at rode og svine blev det altså nødvendigt).

2. juledag var der den store julefrokost hos mine forældre sammen med min søster og svoger. Lækker mad, kolde snaps, billedlotteri med præmier og en blød sofa at flade ud i til sidst - skønt :-).

Jeg har været igang med at tage alt julepynten væk, for jeg gider simpelthen ikke kigge på julepynt længere. Huset har fået en kæmpe overhaling så nu kunne jeg tillade mig at tage billeder inde på legeværelset igen :-) Siden de har fået det, er alt blevet endevendt, undersøgt og leget med, så jo det har bare været en kæmpe succes.

Hulen er tapeseret med det smukkeste vintage tapet. Det lille musehul er indgangen til selve hulen, hvor der er tæpper, puder, hynder og stjernehimlen. På siden af hulen er der en stige op til taget af hulen. Her er der en madras og alle deres tøjdyr samt en masse puder. Emil leger han er en farlig ridder, der troner på sin borg, og Sara leger, hun er på fisketur og fanger meget store fisk :-) Ida tuller rundt i køkkenet og servere mange spændende måltider for os :-)

10 kommentarer:

  1. Hvor er det bare et cool legeværelse, I har fået stablet på benene. Dér kommer de da til at tilbringe oceaner af tid, de små ;o) Kh Lone

    SvarSlet
  2. Hold da op, hvor er det et fint lege-værelse i har lavet!

    SvarSlet
  3. HOLD HELT OP hvor er det en flot hule du har lavet!!! Der kommer de til at tilbringe mange sjove timer!!!

    SvarSlet
  4. Hej med jer - 1000 tak - vi er selv ovenud tilfredse MEN det har også næsten kostet blod, sved og tårer. Hulen blev tapeseret om formiddagen den 24. så det hele blev lidt presset. Vi er derfor bare totalt flade disse dage :-) Men det er jo heller ikke noget problem, når ungerne er travlt optaget på deres nye værelse.

    SvarSlet
  5. Det er det rene slareffenland..
    Det er bare en super god ide med det legerum..

    SvarSlet
  6. Cool legeværelse - der kommer de til at få mange skønne timer. Jeg synes at det er en super idé at give sine børn et fælles legested - det er med til at skabe en sammenhørighed.

    SvarSlet
  7. Wauw!!!! Hvor er det bare blevet flot!! Det må være nogle meget lykkelige unger du har nu ;-)
    Sejt I nåede det!

    SvarSlet
  8. Kære Mette

    Hvor er det bare blevet super godt med jeres retrolegeværelse/hule-køkkenmiljø. Jeg har virkelig glædet mig sådan til at se resultatet af jeres anstrengelser, og hold da op, jeg kan godt forstå, ungerne er glade for det hele :-)

    Rigtig godt nytår til jer allesammen.

    Hilsen Helle

    SvarSlet
  9. Den er godt nok fin den seng...RIGTIG flot lavet!

    SvarSlet
  10. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.