Sider

fredag den 5. november 2010

Dukkehus drømme

Jeg tænker meget på, hvordan pigernes værelse skal indrettes  - faktisk har jeg allerede fået sorteret og flyttet en smule om derinde og det er nogle gange utroligt hvor lidt der skal til....
Patchwork sengetøjet i juniorstørrelse har jeg fået syet færdigt.

Sara skal have et dukkehus i julegave. Jeg har fundet en del fine møbler på genbrug allerede. Huset skal bygges lidt a la en stor sættekasse med tag og en masse lækkert retro tapet. Det skal hænges på væggen, så hun kan stå og lege med det......inde i mit hoved bliver det rigtig godt, så må vi se hvordan det bliver i virkeligheden.
60 kr har jeg givet for alle møblerne fra vores lokale genbrug.

16 kommentarer:

  1. Kære Mette

    Det bliver bare helt fortryllende pigernes værelse, det er jeg ikke i tvivl om!

    Jeg er så ked af at jeg ikke har fået kommenteret særlig meget herinde på det sidste, det skyldes desværre alt den sygdom her i hytten.

    Jeg håber det går godt med jeres lille nye prinsesse?

    Smil fra Mia

    SvarSlet
  2. Hej Mette!

    Så fint, så fint! Go idé med at det skal kun hænge på væggen!

    Kh

    SvarSlet
  3. Mia - Æv med alt den sygdom, håber snart det vender for jer for det dræner bare så meget... Jeg får desværre heller ikke kommenteret så meget som jeg gerne ville - men vi kan jo ikke nå det hele vel? :-)

    Sofia bliver 4 uger i dag og vi er stille og roligt ved at finde hinanden alle sammen. Hun er skøn lille prinsesse :-)

    Kristin - Ja jeg tror det kunne blive et fint lille dukkehus som hun også kan bruge til smølfer, Sylvian eller andet

    God fredag herfra

    SvarSlet
  4. Den er godt nok fin, den lille dukke-slagbænk

    SvarSlet
  5. Ej hvor pudsigt...
    Møblerne bagerst i det øverste billede har jeg. Min mor har været så sød at gemme dukkehus møbler fra både hendes og min barndom. Pas godt på dem, og skal du af med dem så skriv lige til mig inden ikke!!!!

    SvarSlet
  6. Sikke nogle skønne møbler. Jeg så i sidste uge et fuld retromøbleret og retrotapetseret dukkehus i "min" genbrug. Det var simpelthen så fristende, aelvom jeg ikke har nogen der leger med dukkehus og absolut! heller ikke har pladsen. :-)

    For nogle år siden lavede jeg en dukkehusløsning til at hænge på væggen. Af bogkasser. Måske du kan bruge idéen:
    http://junettebay.blogspot.com/2008/04/fdselsdagsgave-til-dinabarnet.html

    SvarSlet
  7. Super møbler. Sikke et kup! Elsker bagbeklædningen i køkkenet. Jeg er i evigt dukkehus-moderniserings-mode - har gang i renovering af tre styks pt. Så deler din glæde!:) Lyder som god idé med ophængning på væg.

    SvarSlet
  8. Nej, hvor sjovt! Det lille reolsystem med låger, pejsen og de to polstede lænestole havde jeg også som barn. Og sikke et kup du har gjort! Dukkehus møbler er bare så dyre i dag synes jeg.

    Jeg er overbevist om at dukkehus med tilhørende møbler bliver en rigtig god gave. :)) Ih, hvor har mit dukkehus bare givet mig mange, mange dejlige timer i barndommen.

    SvarSlet
  9. Nøj, hvor er de fine, de små møbler!

    SvarSlet
  10. Husmoder - Ja den er så fin og detaljeret

    Gaia - Ja det er da sjovt og heldigt din mor har gemt det...jeg skal nok kigge efter flere møbler :-)

    Junette - Det retrodukkehus kunne være fedt at se til inspiration. Dine bogkasser er meget i den stil jeg har i tankerne så mange tak for link det ser super godt ud :-)

    Signe - Hold da op 3 på samme tid....jamen jeg er også helt solgt til dukkehuse og er også bare så glad for dette køb

    Ulla - Min søster og jeg har godt nok også leget meget med det dukkehus, så det kribler helt i fingrene for at komme i gang med projektet. Ja det er virkelig et kup med så mange møbler til ingen penge.

    Katrine - Ja de er skønne, nu skal jeg på udkig efter et badeværelse :-)

    SvarSlet
  11. Allerede mange fine tiltag..;)
    Og sikke skønne dukkehusmøbler! Det skal nok blive godt.. Jeg er altså lidt for sløv i dag - og fatter ikke helt hvordan det der dukkehus skal være..?:) Gider du skære ud i pap - for det lyder som en skøn idé med at det er på væggen.. Jeg vil nemlig også gerne lave et dukkehus-hjørne til Karo..
    Nyd aftenen...
    KH Anne

    SvarSlet
  12. Søde Mette jeg er overbevist om at det værelse bare bliver to.die.for når det bliver færdigt...med dine kreative evner og ønske om at gøre det så fint og flot til dine piger kan det ikke gå helt galt:-)
    Glæder mig til at se resultatet...
    Knus Malene
    PS. Jeg eeeeeelsker det junior sengetøj - virkelig lækre farver og mønstre sammen! Godt gået:-)

    SvarSlet
  13. Skønt sengetøj, det gad jeg godt putte mig i :)

    Sikke et kup du har lavet med møblerne til dukkehuset! Jeg har fundet et gammelt Lundby dukkehus på et loppemarked, som jeg også skal til at sætte i stand. Men møblerne er jo helt vildt dyre! Håber jeg falder over sådan et godt tilbud som dig :)

    Ha en skøn weekend!

    Kh Marie

    SvarSlet
  14. Åhhh håber også min datter vil lege med dukkehus når hun bliver lidt større har altid drømt om selv at have et dukkehus

    SvarSlet
  15. Anne - Min idé er at købe noget lignende bogkasser / eller hylder af en art. Opdele det til mindre rum og så bygge et tag på. (Kim har godkendt projektet) :-) Herefter skal det males og lækkert tapet på. Jeg skal nok skrive nogle indlæg undervejs så du kan følge med....lidt svært at forklare :-)

    Malene - Mange tak - håber da værelset bliver top nice så pigerne vil lege lidt mere derinde :-) Hvordan har du det ellers?

    Marie - Ja møbler er bare vildt dyre og der skal jo ret mange til egentlig :-) Lyder spændende med dit dukkehus..

    mrslangholz - Det er jeg sikker på hun vil....Sara har været lidt af en drengepige indtil nu men nu er hun pludselig interesseret i alt i ministørrelse dvs. smølfer, barbie, Sylvian og dukkehuse :-)

    SvarSlet
  16. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.