Sider

onsdag den 8. september 2010

Redebygger del 1 af....

Jeg tænker nærmest konstant på min lille baby, fødslen, praktiske gøremål, hvad vil den øvrige børneflok sige til det nye osv. Det smitter altså også af på mine fremtidige indlæg, så bær lige over med mig. Jeg elsker at forberede til babypigens ankomst og mit redebyggergen går jo nærmest amok i øjeblikket. Særligt på madfronten, for her skal virkelig ikke mangle noget. Jeg vil tro jeg når at bage så meget forskelligt, at vi kunne invitere en mindre landsby til kaffe og kage. Jeg ved godt det er skørt, og griner selv rigtig meget af det, men jeg kan bare ikke lade være.....derfor bliver dette indlæg det første i måske en serie af mange.....vi får se :-)

Unikarina havde den anden dag et indlæg om squash muffins (sikke heldigt - mine forældre er ved at drukne i squash). Jeg har valgt at fordoble opskriften, så der kunne bruges et helt kilo revne squash......det blev til rigtig rigtig mange super lækre muffins - med skøn creme på toppen.
Hvis du har en skøn opskrift på enten muffins eller andet jeg bare må byde vores barselsgæster, så giv mig endelig et link, og jeg vil lade mig inspirere. Jeg har allerede planlagt, at Julia´s muffins også skal fyldes i vores fryser inden ret længe.

Kim er helt ovenpå igen, så vi er meget lettede over også at det ikke udviklede sig til flere anfald. Han har brugt dagen på at hvile, drikke en masse væske og nå ja så hjalp han mig med at slæbe alt babytøjet ud i vores vaskerum, så langt så godt ikke. Spørg ikke hvorfor vi har SÅ meget tøj i str. 50 / 56 men det har vi altså!!! De næste dage vil jeg have det sorteret, vasket og walk down memory lane - tænk at mine krudtugler har været så små, at de kunne passe det tøj....
Dagens syprojekt greb en smule om sig, så det endte med 3 på stribe af de fine posebukser med smock i livet og elastik ved anklerne. De er supernemme at sy, og sidder bare perfekt på pigerne. De er str. 92 og passer både til Ida og Sara - det er da lidt genialt. Kender du et godt buksemønster i str. nyfødt? Jeg har nemlig ingen erfaring i at gøre et mønster mindre overhovedet. Tænker selv om det bare er at forkorte benene / taljen og gøre det lidt smallere?  Gode råd modtages med kyshånd :-)

11 kommentarer:

  1. Mette du er for vild!

    Mht bukserne, så syede jeg en del til August da han var helt spæd. Jeg tog et par af de bukser jeg havde købt til ham i forvejen (jeg kan se på dine poser, at du nok har et par el. to *s*), og så tegnede jeg bare et mønster derudfra. Det er faktisk sådan jeg laver alle mine mønstre i dag :)
    Super nemt! Husk sømrum :-)

    Smil fra Mia

    SvarSlet
  2. Skønne bukser! Super hyggeligt at finde det gamle tøj frem, vaske, lægge sammen osv...

    SvarSlet
  3. Mia - Du har ret vi har jo masser af tøj, vil bare også gerne give hende noget fra egen hånd. Ja selvfølgelig det er da sådan jeg skal gøre....tak for tippet - sagde jo mit hovedet er fyldt med alt det baby halløj, at jeg ikke altid tænker lige klart :-)

    Prinsesser og pirater - Ja det er bare helt specielt at gense alle de "gamle" klude der syner så bittesmå....suk :-)

    SvarSlet
  4. Kære Mette

    Du "lider" af noget af det bedste i verden nemlig forventningsglæde!!! Hvor er det dejligt, kan mærke den helt her ud på den anden side af skærmen ;-)

    Den store kok er jeg ikke men ang babytøj så kan du evt tage et par af de bukser du var allermest glad for i modellen til dine andre og så bare tegne dem af på mønsterpapir?? Ellers prøv at skrive til Ulla "lille ursus" hun har en masse skønne opskrifter og ved hvor man finder de gode af dem ;-) Så også engang nogle rigtig fine og anderledes mønstre hos Garn-i-ture hun har en blog og netshop måske der er nogle i babystørelse!

    Super bukser du fik lavet og så hele tre på engang...det må være den der præfødselsenergi der bare stormer afsted.

    Tanker herfra

    KH

    SvarSlet
  5. Åh Mette, hvor kan jeg huske den der tid. Jeg gik også helt amok i redebyggeri og fryser-fyldning. Gode tider! Hvor bliver det bare spændende, når den lille nye pige kommer til verden. Glæder mig på jeres vegne ;)

    SvarSlet
  6. Held og lykke med "projektet" ;0)
    check mine småkager her:
    http://morskaber.blogspot.com/2010/07/smakager.html

    SvarSlet
  7. Heh Mette. Vi har gang i så mange af de samme ting - har i dag netop vaske bitte småt babytøj, og tænkt over at jeg også skal have bagt og fyldt fryseren med diverse ;-)
    Det er så hyggeligt!

    Lækre bukser du har fået lavet til pigerne, og vil - som Mia - helt klart også anbefale dig at tegne et mønster af, af noget af det babytøj du allerede har. Sådan arbejder jeg også selv tit.

    Kh Louise

    SvarSlet
  8. Jeg kan desværre ikke hjælpe med opskrifter på muffins eller andet sødt med squash (som vi også modtager i rå mængder fra mine forældres have), men måske er du til relish? Lækkert til hjemmerørt remoulade og til fisk - 2 gange om ugen, du ved og mine unger er i hvert fald pjattede med det:)

    Mht. mønstre, så er det ikke så svært at graduere. Hvis du lægger dit mønsterpapir over dit mønsterark, kan du sagtens tegne det mindre og større end de eksisterende størrelser ved at tegne med de samme mellemrum som der er mellem de andre størrelser på mønsterarket. Giver det mening? Det er lidt nemmere at vise, end egentlig forklare:)

    MEGET fine bukser du har syet, i øvrigt:)

    KRAM
    Lis

    SvarSlet
  9. Åh, redebyggeri er noget af det bedste! :) Jeg er i gang med at teste kageopskrifter til lillepigens dåb, så jeg vil holde øje med din blog :) Jeg har i dag et indlæg om blåbær cupcakes, så sig til hvis du vil have en opskrift.

    Er vild med bukserne til dine piger, de er så fine! :)

    SvarSlet
  10. Wenche - Ja vi GLÆDER os mere end et barn til juleaften....er bare så spændt på at dufte, opleve, pusle, se og lære den lille pige at kende :-) Tak for dine tanker og gode råd..

    Julia - Ja jeg mindes også du fik fyldt lidt i fryseren. Synes det er vildt du stadig kan hente muffins fra fryseren fra Ottos navngivning....du må godt nok have bagt mange :-)

    Merete - Jeg vil straks drøne ind på dit link....god idé med småkager...

    Louise - Glæder mig til at høre hvad du får fyldt i fryseren :-) Her bliver det mest kager, det er så nemt lige at byde på kaffe og lidt lækkerier :-)

    Lis - Lyder lækkert med relish og hjemmerørt remoulade. Ungerne spiser remoulade i store mængder, når det kommer på bordet, så måske jeg skulle afprøve en hjemmerørt variant :-)

    Jeg skulle lige læse det der med at graduere et par gange, men jeg forstår præcis hvad du mener nu. Det lyder da nemt, selvom jeg skal gå fra en str. 92 til 56 :-) Jeg vil afprøve det senere - tak for tippet

    Marie - Har netop skrevet en kommentar til dig på din blog :-)

    SvarSlet
  11. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.