Sider

onsdag den 24. marts 2010

Råhygge - ren idyl

Jeg ved godt dette indlæg vil have et snert af ren idyl MEN jeg er ikke til at skyde igennem i øjeblikket, og har bare et kæmpe overskud til børnene og vi råhygger i stor stil. Jeg har i den grad savnet foråret, og er ved at sætte ny Nordisk rekord i forårs aktiviteter :-) Tror lidt det er ren desperation over hvis /når vejret nu skifter igen (har hørt en dårlig vejudsigt for sidst på ugen)....så vi kører i max. gear i øjeblikket.

Mandag tog vi en tur til stranden. Jeg har desværre ikke taget så mange billeder, for jeg kæmpede lidt med 3 krudtugler og et kæmpe hav der bare var som en magnet. Så ja vi kom alle hjem med våde sokker :-)
Er Sara ikke bare herlig med kæmpe solbriller - haha

Tirsdag fik vi købt lærketræ og jord til det nye krydderurtebed. Det er blevet super fint og bygget efter alle kunstens regler. Jeg har allerede købt og plantet lidt ud, men bedet er jo stort, så indtil nu ser det lidt tamt ud.

Tisdag blev også debut for Emil og Sara i det nye køkken. Her er de ved at bage kærnemælkshorn. Jeg leder og fordeler kun arbejdet....mens de gør alt det grove - det er da en win win situation ikk? De elsker at være med - men jeg tror helt ærligt ikke de gad, hvis ikke de fik lov til at få fingrene i dejen, slå æg ud, rulle, veje af osv. 

I dag kom Emil i børnehave igen efter hyggedage herhjemme. Pigerne og jeg smurte madpakker og fandt cykeltrailer og cykel frem fra garagens dyb. Jeg trænger til motion, så nu sidder jeg her med meget øm rumpet for debut cykelturen blev altså på 2 timer.....madpakkepause er medregnet......jeg lærer det nok aldrig og i mit hovedet kan jeg sagtens cykle så langt min krop vil altså bare ikke altid...gisp!
For ligesom at afslutte dette idylliske indlæg med maner......se så her hvad Sara skrev i dag.......FAR - suk hun er altså bare en hjerteknuser. (PS. hun kan også skrive MOR, SARA og EMIL)

9 kommentarer:

  1. Lyder til I rigtigt hygger - dejligt :-)

    ps - opretter snart en give away om måske kunne være noget for dig *B*

    SvarSlet
  2. De billeder oser af ren hygge.. :o)

    SvarSlet
  3. Hej Garn,hund &kat - Vil da smutte forbi og kigge på din Give Away :-)

    Hej DeTossedeStrikkepinde - Ja sådan en omgang forårsenergi er bare ren idyl :-)

    SvarSlet
  4. Hej Mette!

    Sikken dejligt indlæg -og man skal da ikke undskylde sit overskud!
    Jeg er lidt i underskud i disse dage, så dejligt at læse om alle de skønne stunder I har haft i denne uge, og blive mindet om at der ofte ikke skal så meget til før det er hyggeligt for såvel store som små!
    God resten af ugen til jer alle!

    Kh. Mette
    Ps: Hende Sara er da for SEJ :-))!

    SvarSlet
  5. Hej Mette - Du har ret der skal ikke så meget til som underholdning for de kære små. Jeg har nærmest haft underskud hele vinteren, så det er helt utroligt med dette overskud og har masser af planer for resten af ugen :-)

    Håber du finder lidt fornyede kræfter i weekenden :-)

    Kh. Mette

    SvarSlet
  6. Skønne, skønne billeder Mette. Lyder og ser ud til, at I nyder det spirende forår i fulde drag. Jeg har været en lille halv time i haven i dag, mens far passede syge og ekstremt morsyge Maya Emilie. Det var ren balsam for sjælen - vi trænger i år, gør vi! ;)

    SvarSlet
  7. Hej Helle - Ja det er virkelig balsam for sjælen at rode lidt i haven eller slikke lidt sol på terasse. :-)
    God bedring til Maya Emilie - det er så hårdt når de er morsyge og kun vil hænge på hoften, har selv været igennem det samme, da Sara havde lungebetændelse puha!

    SvarSlet
  8. Her var mye kreativt! Takk for at du vil være med i treknigen av hobby-gaven!

    Jeg linker til deg fra Kreative Kvinner.

    Vi sees! Erika

    SvarSlet
  9. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.